Pertolongan yang kecil akan menjadi besar


.

Alkisah, aku mempunyai seorang shabat dan nama dirasiakan dia ini salah seorang teman akrab aku dan satu hari die telah kehilangan sebutir permata dalam hidupnya iaitu ayahda tercinta..AL-FATIHAH. Ayahdanya telah meninggalkan kita sehari sebelum Hari Raya Aidiladaha dan masa itu kami semua sedang menduduki peperiksaan terbesar dalam hidup kami iaitu Sijil Pelajaran Malaysia.

Sejak daripada itu aku dan bersama rakan yang lain memberi kata-kata semangat kepadanya, dan pada suatu hari dia dalam keadaan terdesak ingin memohon pertolongan aku. Sebelum ini aku sering meminta tolong top up pada dia.

Dengan atas simpati dan setia kawan aku akan menolongnya dengan sepenuh hati..

p/s: ingatlah walaupun sedikit pertolongan yang kita hulurkan, tapi pertolongan itu lah akan kita kenangkan.