New Life


.


Bertarikh 28/12/2010, melangkahlah aku ke dunia sebenar IPTA yang disebut-sebut oleh para graduan. Dengan berpegangkan keputusan SPM yang tak seberapa, aku cuba mengorak langkah bagi mengengam segulung diploma iaitu Diploma Ukur Bahan atau Quantity Suvayor.

Selepas berhenti dari Tingkatan 6, tanpa menoleh ke belakang. Aku terus sahut cabaran untuk berjaya dalam bidang yang aku ceburi iaitu QS.Tapi yang peliknya, makin lama aku makin jiwang. Kenapa? kenapa? hmm..

Dalam kelas aku ni, berbagai asal-usul digaulkan ada yang dari Selangor, Perak, Melaka, Negeri Sembilan, Johor, KL. Semuanya seramai 28 orang iaitu 16 perempuan dan 12 lelaki.

Sebanyak 10 subjek yang aku amik semester ini, so berharap tak perlu lah repeat subjek. Disamping itu jugak, berharap dapat mengengam segulung diploma dan seterusnya ijazah. Amin Ya Allah

2 Responses to “New Life”

  1. mudah-mudahan...yakin dgn keputusan yg ko buat...usaha bkn utk majukan diri sendiri malah utk keluarga..ble dh jauh jgn lpe asal-usul..

    Dextrous cyber life

  2. [AJAN]:d says:

    oritee KP ku..
    aq igat punye kata2 kau..