Archive for 2011

Kawan Saya (Edisi Johor)


.

Noor Ridhwah bt Noor Baharim ini adalah lebih dikenali dengan pangilan 'aci', kami kenal sejak tingkatan 6 dan selalu sangat aku membuli dia dengan pangilan yang agak merepek. Lagu yang selalu aku nyanyi depan dia adalah 21 Guns. Sekarang dia menuntut dekat Politeknik di Kedah, dalam Diploma Kejuteraan Awam. Walaupun dia baru pindah berdekataan dengan rumah aku, tapi aku tak pernah pergi rumah dia dan ini merupakan satu fakta ! Boo sama aci~


Muhammad Fahrorazi Bin Abdullah ini antara kawan terbaik yang pernah aku dapat dan antara berjaya. Dia sekarang belajar dekat UiTM Diploma Perladangan, bakal jadi orang kuat Felda lah dia ini. Dulu masa bangku sekolah, aku paling suka nyakat dia sebab apa walaupun dia kuat touching tapi dia tak ambil hati dengan apa yabg aku cakap. Dia adalah antara kawan yang berhubung dengan aku selepas tamat bangku persekolahan.




Muhammad Faqruddin, ini kawan aku masa aku di Tingkatan 6 dekat STARP. Walaupun tempoh pengenalan aku dengan dia singkat tapi banyak benda aku dah kongi dengan dia. Perbezaan aku dengan dia tak banyak, cuma yang bezanya aku rabun dan dia tidak



Thiagu, kawan Tingkatan 6 juga dan merupakan orang yang mempunyai banyak keturunan. Di ni ketua pengawas Taman Puteri, kira satu jawatan dengan aku. Kawan dengan di ni memang best sebab macam-macam benda boleh layan dengan di ni.


Mohd Fahmee Bin Hairuddin, (di belakang) dia ini aku mula kenal masa tingkatan 1 lagi. Dulu ni dia seorang yang panas baran tapi semenjak jijie (sebelah aku) ajar dia cara untuk control, dia sudah tak macam dulu lagi. Fahmi ni seorang yang giler game, kalau dia tak ada kat rumah Siber Cafe lah tempatnya. Sekarang dia belajar dekat PRA-U STARP.


Fatin Nur Ain Bt Mohd Yazid, yang ini kawan masa aku tingkatan 4 dulu. Dia ni baru pindah sekolah aku, sebelum dia masuk sekolah aku dia sekolah dekat SMKBP. Sekarang dia belajar dekat UiTM Diploma Bisness. Kadang-kadang kat FB aku sukang perang dengan dia dan selalunya aku yang menang !


Muhd Fikri Bin Abdul Jalil, antara kawan yang berhubung dengan aku selepas sekolah menengah. Dia sekarang belajar dekat MSU Diploma in Medical Assistance, dekat Shah Alam. Kalau ada masa, mesti aku pergi rumah dia sebab rumah dia yang dekat dengan aku. Sebelum aku masuk poli, aku banyak habis kan masa dengan dia dengan lepak. Sebelum SPM kitaorang selalu study group sama-sama.


Nur Nabila Farhana Bt Zainal, yang ini merupan Penolong Ketua Pengawas sekolah aku. Dia mula satu kelas dengan aku masa tingkatan 4. Sekarang dia belajar di Kolej Profesional Mara dekat Desaru Diploma Akaun. Dia sekarang dah tak duduk Kulai sebab dia kampung dia iaitu di Batu Pahat, so susah lah kalau nak jumpa dia.


Afdzan Nurul Fadzlin Bt Ab Aziz (bejan) merupakan Timbalan Ketua Pengawas SMKBP. Aku mula kenal dia masa Kem Kepimpinan Pengawas Daerah Kulai. Dengan dia ni aku banyak share problem, banyak secret yang dikongsi antara aku dengan dia, Sekarang dia belajar di UiTM Diploma Mascom, kalau nak tau aku yang tolong apply kos ini untuk dia sebab masa tu dia susah nak berinternet. Dia antara kawan yang berhubung dengan aku sekarang. Aku dengan dia tak banyak berbeza sebab aku seorang penari, dia juga seorang penari tapi dulu lah dan sekarang dia seorang ahli kumpulan nasyid. Dikhabarkan sekarang dia sedang dilamun cinta oleh seseorang.


Mohd Khairul Anwar salah seorang kawan aku. Kita orang mula rapat masa tingkatan 4 sebab dia satu kelas dengan aku, dan sampai sekarang aku berhubung dengan dia. Untuk pengetahuan korang dia ni seorang yang jiwang dan minat pada warna jambu dan ungu. Kalau kenakan orang memang hobi dia, tapi bila orang kenakan dia conferm muka merah padam gila. Sekarang dia ni menuntut di Pra-U STARP sama kelas dengan Fahmee


Muhammad Syahrin Bin Tumirin salah satu kawan rapat aku, sekarang dia menuntut di Pra-U SMKBT. Aku bersyukur dapat kawan macam dia, dia paling banyak membantu aku dalam matematik masa SPM dulu. Aku dapat banyak belajar kesusahan daripada dia sebab dia menceritakan segalanya kepada aku. Dia ini antara terbaik yang pernah aku peroleh, banyak pekara yang aku belajar dari dia.


Siti Maryam Binti Osmad yang ini kawan yang aku suka buli, aku selalu pangil dia Nek Yam. Kami mula kenal masa tingkatan 4, iaitu masa dia pindah masuk sekolah aku. Sekarang dia menuntut di KPM sama dengan Nabila. Peristiwa yang paling aku ingat dan akan dijadikan kenangan adalah ada satu hari ni aku marah budak-budak pengawas then aku suruh semua ketuk-ketampi dan pada hari itu jugalah dia tak bercakap dengan aku.

Umi Nur Iryani kawan aku dari tingkatan 1 dan untuk pengetahuan korang dia ni cinta monyet aku dan aku tak tau macam mana pekara itu boleh berlaku. Sekarang dia menuntut di Pra-U STARP iaitu mengambil jurusan syariah. Waktu sekarang aku kurang berhubung dengan dia disebabkan kekangan masa.


p/s: akan ada sambungan lagi :)

Maher Zain - The Rest of My Life


.

Kancil Hijau


.




Terasa Di Syurga


.

Cerita Budak POYO


.


Apa salah aku? Apa khilaf aku? Semenjak dari dulu lagi pekara ini mesti berlaku, kadang-kadang aku terpikir ‘ini ke tempat aku?’ berbagai dugaan dan cabaran aku dah tempoh adakah ini dipanggil dugaan ALLAH S.W.T

Memang betul hidup ini umpama roda, ada masa kita di atas ada masa kita di bawah. Dapat bayangkan tak bila semua jenis sampah ada dalam poket seluar kita? Macam mana keadaan si pemakainya? Apakah perasaannya? Itu lah keadaan aku sekarang, macam-macam pekara yang perlu dan tengah aku pikir sekarang.

Pekara ini sebenarnya dah lama aku pendam, entah sejak bila aku tak ingat. Tapi dekat siapa? Sebab apa? Itu antara aku dengan ALLAH. Sekarang aku umpama ‘terbakar kampung nampak asap, terbakar hati siapa yang tahu’. Jiwa aku sekarang sangatlah tidak tenteram, aku perlu kan air untuk diredakan, tapi tiada, yang ada hanya api yang akan merebak.

Dulu aku dapat kawal perasaan ini, tapi itu dulu sekarang tidak lagi. Ini ke tempat aku? Semenjak aku dekat sini, semua yang aku buat tak betul ada sahaja yang salah. Buat baik dipandang serong, buat jahat apatah lagi. Salah diri aku nampak, salah diri sendiri? Aku tahu siapa diri aku, aku tau macam mana diri aku. Kau hebat, kau bagus dan aku bukan macam kau.

Bila nak sesuatu datang, bila dah dapat hmm..aku bukan nak harapkan balasan, tapi aku nak keiklasan. Dari dulu aku tak nampak siapa kawan, siapa lawan yang aku nampak semua kawan. Hidup aku bukan menyakitkan orang tapi menggembirakan orang. Siapa kenal aku, dia akan tahu cara aku.

Di sini aku kontang-kanting, semua buat hal sendiri. Aku nak cari erti persahabatan dalam kamus hidup aku, tapi….

Aku tak bagus macam kau, aku tahu aku poyo tapi poyo aku bantu diri aku. Kalau diikutkan hati dan perasaan memang aku nak tegur, tapi aku tak layak. Kau memang betul dan aku yang salah.

Aku nak sahabat, bukan nak lawan. aku pernah kena maki dengan kau dan aku terima, tapi aku tak pernah maki kau. Kau tegur aku, tapi ada cara untuk menegur. Aku terima cara kau. Tapi kau?

Sekarang aku banyak diamkan diri, sebab aku tahu diri aku tidak seperti dahulu. Aku ingat lagi waktu dulu, gembira aku disebabkan sahabat. Tapi sekarang di sini lain, gembira aku disebabkan apa? Aku tak mampu tegur kau kerana kau lebih bagus dari aku. Dunia aku sangat kecil berbanding dunia kau.

Yang aku mampu ungkapkan, aku sedar diri aku. Aku tahu di mana diri aku sekarang, dulu aku tolong orang sekarang aku tolong diri aku walaupun dalam keadaan sakit. Mungkin aku tak layak berada di sini dan tak layak digelar ‘sahabat’ pada diri kau. Aku tahu aku layak dipanggil apa, aku terima dengan bangga apa ‘watak’ aku sekarang. Doa aku kepada kau semoga kau Berjaya dunia dan akhirat.

p/s: kau bukan seorang, tapi korang..

Selamat Hari Raya Semua :)


.


Disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga =,=


.


Assalamualaikum w.b.t
kenapa masih berlaku benda maam ni eh? tak paham-paham lagi ke? cukup-cukup lah bawak perangai dulu..aku sebagai kawan kau terpaksa buat macam ini, bukan sebab apa aku dah penat nasihatkan kau. Tapi masalahnya kau yang tak makan saman, itu yang payah!

Dari awal lagi aku dah nasihatkan kau, sebenarnya dari dulu aku memang dah sakit hati dengan kau. Perangai lama janganlah bawak dekat tempat baru, tolong lah wei! jujur aku nak bagi tau dekat kau yang aku susah nak percaya dekat kau.

Banyak masalah dalam kalangan kita semua berpunca dari kau, baru aku sedar yang kau ni masalah utama dalam 6 sekawan.

Aku bukan tak tolong kau, dah banyak kali aku tolong. Tapi kau yang tak pernah tolong diri kau, aku bukan nak cari masalah kau tapi kau sendiri kena perbetulkan masalah kau sendiri. Kau kena ingat, masa ini lah kau kena perbetulkan segala yang salah sebab masa ini jelah kawan-kawan kau boleh tolong.

Jangan kata kawan makan kawan,
Jangan kata kawan lupa kawan,
Jangan kata kawan tak tegur kawan,
Tapi katakan diri tak dengar kata kawan.

Nasihat terakhir aku, kau berubahlah tak salah kalau kau yang mula dulu. Bila kau dah mintak maaf, terus lupuskan segala sikap-sikap lama kau dulu sebab sikap kaulah makan diri kau sendiri.

p/s: manusia sentiasa buat kesilapan, tapi kalau kesilapannya berulang, bukan dipanggil kesilapan tapi dipanggil $%!*&....


SiRabun Desgine


.





Ramadhan oh Ramadhan!


.


Ketemu lagi kita ye :) assalamualaikum w.b.t dah lama tak update blog ajansirabun ni, bukan apa assigment bertimbun. Pejam celik, pejam celik dah sampai dah kita dalam bulan yang penuh keberkatan iaitu bulan Ramadhan.

  • Al-kisah sebelum bulan Ramadhan
Aku mula mendaftar masuk bagi semester 2 pada 6 Julai dan Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar ketika proses pendaftaran.Pada hujung minggu itu pula aku telah pergi ke Politeknik Ungku Omar bagi mewakili PSAS dalam pertandingan sepak raga di samping itu juga, aku membuat persembahan tarian.

Sebelum datangnya bulan ramadhan, setiap hujung minggu aku mempunyai pelbagai aktiviti pengakap dan kelab tarian. Di sebabkan ini semua, markah quiz aku jatuh sikit sebab aku tak sempat nak membaca.

  • Al-kisah menarik masa puasa
Pada awal puasa memang badan agak letih, nanti pertengahan puasa okey lah semua. Pada minggu pertama puasa iaitu 5/8/2011 aku tinggal keseorangan di rumah disebabkan semua kawan serumahku pulang ke kampung untuk berbuka puasa dengan keluarga tersayang.

Agak sedihlah sebab buka seorangan, sahur seorangan inilah kali pertama aku sambut ramadhan berjauhan dengan keluarga tercinta. Yelah 'rumah kan dekat Johor', kadang-kadang teringat masakan mak macam mee goreng, roti jala dan lain-lain. Rasa macam nak balik johor je.

  • Al-kisah nak balik raya
Sebenarnya kawan seJohor aku ni takut tiket bas habis, yelah mana tau tak dapat balik beraya dekat halaman kampung. Tapi InsyaALLAH, tiket ada lagi wahai Mohamed Zulfadhli. Harap-harap perjalanan pulang aku ke Johor nanti akan selamat pergi dan pulang. Selmat Hari Raya ;-)

Sekali Pengakap Selamanya Berpengakap!!


.


Asnawi cuba mengalahkan kemachohan aku


Assalamualaikum w.b.t
Lama tak post blogger ni, pejam celik pejam celik dah nak habis dah cuti aku. Dah dua bulan sebenarnya aku cuti tapi bila kira-kira balik sebulan sahaja aku duduk rumah yang selebihnya aku melibatkan diri aku pada aktiviti pengakap.

Selepas ini aku akan teruskan pengajian dalam semester 2, dah lah duduk luar nak gerak mana-mana pon susah. Yelah kenderaan tak beli lagi masih memikirkan nak moto atau kereta. Alhamdulilah pointer semester satu ok, dan berharap semester 2 pon dapat kekalkan.

Aku juga berharap semester 2 ini, aku tak lah terlampau aktif dalam pengakap,zapin atau sukan sebab motif aku ialah berjaya dalam pelajaran.

Kepada kawan-kawan ku, selamat maju jaya dan dah belajar jauh-jauh tu jangan lah sampai lupa kawan.

p/s: harap-harap si dia dapat IPTA :)

12 Ciri Sahabat


.

1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu

2 Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu

3 Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya ia akan membantumu

4 Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik

5 Jika ia mendapat sesuatu kabajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu

6 Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya

7 Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya

8 Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu

9 Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu (membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahan itu)

10 Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu

11 Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu

12 Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.

Sungguhpun begitu, kita seharusnya individu yang perlu memiliki sifat-sifat di atas. Semoga persahabatan dan persaudaraan sesama kita sentiasa berkekalan dan menguatkan lagi ukhuwah Islamiah.

Teratak Sri Tari


.


ajansirabun


sama pangkat semua


aman..


Teratak Sri Tari


ada yang pelik tak?


gosip!!


said hilang?


hulubalang-hulubalang

raja-raja PSAS



kami :-)


pak andam terhenat dari ladang!




Jauh Pergi Kawan


.


Assalamualaikum lama tak update blog, cerita yang nak disampaikan ini sebenarnya dah lama nak ditulis tapi kenkangan masa. Member aku yang bernama Mohd Fahrurazi Bin Abdullah telah berpindah ke Senawang. Sedang menjalani hidup baru dia di sana, harap-harap dapatlah kau bertemu dengan kawan-kawan baru kau.

Sebenarnya ramai yang tak dapat jumpa kau sebelum kau pindah, tapi apa kan daya kau nak pindah dalam keadaan yang cepat.

Ini nasihat aku kawan, belajar elok-elok, jaga mak kau, dapat dekan jangan lupa aku nanti, jangan buat benda-benda tak elok. Nanti jumpa lagi kawan!

Finally!


.

Assalamualaikum Sekian empat bulan aku berada di negeri orang, akhirnya balik semula ke tanah negeri sendiri iaitu Johor. Berbagai-bagai cerita nak dikongsi dengan korang semua, tapi masalahnya korang nak dengar ke cerita aku ini? Agak lama aku tak memperbarui blog ajansirabun ini, bukan apa hidup aku agak susah dekat politeknik.


Apa lah agaknya kawan-kawan johor aku tengah buat sekarang ini? lama betul tak jumpa korang nanti ada masa lepak lah sama-sama. Ada yang belajar dekat Kulai, Perak, Pahang, Melaka, Johor dan lain-lain. Tapi ada sesetengah kawan mana ingat kawan, yelah dah jumpa kawan baru main nak berkawan dengan kawan lama. Itu lah adat dalam persahabatan, redha jelah wahai en ajan.

Aku cuti ni sebenarnya dua bulan, tapi disebabkan banyak aktiviti yang akan diadakan masa cuti semester ini menyebabkan cuti aku tak lama. Selama cuti semester ini, aku harap dapat lah mengrihatkan badan aku yang tengah penat dek banyak kerja dekat poli terutamanya kerja-kerja pengakap.

Dunia tarian zapin sebagai tempat melepaskan kesakitan, biasalah itu. Show pun dapat biasa-biasa sahaja, harap semester depan dapatlah penari-penari lelaki yang 'gagah'.


Diploma Ukur Bahan


.




Menangislah Dibahuku

Kau datang padaku seperti biasa
Kusambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Kutahu ada sesuatu yang berbeza

Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahwa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu

Mencuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa, berderailah air mata
Dalam pelukku kau curahkan semua

Menangislah …
Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia
Menangislah …
Di bahuku kau berikanku kepercayaan
Bahwa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu
Menangislah … (dibahuku ku disini untukmu)
Menangislah … (dibahuku kerna ku sahabatmu)


Cerita 3 a.m


.

Pengawas Form 5 2009


Assalamualaikum w.b.t salam 1 Malaysia, pada jam 3 a.m ini kawan aku yang 'brutal' telah memekak iaitu menjerit sampai satu poly dengar. Siapa orang itu, biarlah rasia hanya aku dan dia-dia-dia saja yang tahu.

Bila dah pagi-pagi macam ini, bila tengok gambar dalam pendrife teringatkan kenangan masa dekat sekolah dahulu. Banyak sebenarnya kenangan yang telah aku pahatkn dekat sekolah aku dulu, macam-macam kenangan pahit dan manis yang telah aku cipta.

Tapi apa kan daya, tinggal kenangan semuanya. Semua kawan-kawan aku mengejar cita-cita mereka, yang penting aku doakan kejayaan kawan-kawan aku. Korang jangan lah lupa kan insan yang bernama AJAN ini. Kepoyoan aku tetap macam dulu lagi, aku tak pernah berubah dan susah nak berubah.


Berbulan Di Negeri Orang


.


Assalamualaikum w.b.t, agak lama aku tak update blog sirabun aku ini. Rasa malam ini tangan macam nak menaip. Dah hampir penghujung semester satu dah aku sebagai pelajar PSAS, dalam diam-diam sekejap je masa berlalu.


Banyak halangan yang aku lalui semasa di sini, di samping itu jugak suasana rumah menjadi ingatan dalam hati aku. Bukan apa, rindu dekat keluarga dan kawan-kawan dekat kulai tu. Apa lah khabar mereka semua itu, entah ingat ke tak dekat aku ini?

Hidup aku dekat PSAS ni sempoi je, tak payah runsing-runsing buat pening kepala je. Padahal dalam otak aku ni, ALLAH sahaja yang mengetahui.

Pergilah melawat blog kawan sekolah dulu, bila baca post dia. Agak menyentuh perasaan disebabkan lagu dan post yang dia buat tu. Ada gambar aku dalam post dia, bila tengok gambar itu je teringatkan suasana dekat Kulai. Tapi apa kan daya, semua orang tengah belajar dan masa yang paling kita ingat adalah waktu persekolahan.

Tak salah kalau kita belajar adat orang, tapi dalam masa yang sama kita perlu membudayakan adat kita. Aku sebenarnya tak kekok untuk memberi ilmu kepada orang, oleh ittu kelab tarian zapin yang selama ini aku nak tubuhkan telah pon terlaksana.

KLKM, empat huruf yang agak memenatkan aku. Dengan kertas kerja, program lain lagi urusan kedai jualan. Penat memang penat tapi bila ada kawan buat kerja sama-sama dengn kita maka penat tu tak merasa.

Masalah negara sekarang ini antara budak-budak DUB, masalah pucuk kepimpinan telah menyebabkan kelas aku ini agak porak-peranda. Aku bukan ada kuasa untuk capur tangan dalam hal ini, tapi aku akan bertindak bila benda ini dah mula merebak dalam satu kelas.

Fasal seseorang ini, makin lama makin berubah perangai dia. Susah nak menghubungi dia, mukin ini dipanggil qada' dan qadar dari ALLAH. Aku redha dengan ketentuan ilahi andai kata kebenaran yang diselami adalah benar.

Dalam bulan ini, ramai aku ingat kawan-kawan aku. Bukan apa masa dulu aku yang tolong selesaikan masalah diaorang, entah apa lah keadaan diaorang sekarang. Kepada yang berkenaan, ada apa-apa masalah hantar je massage dekat nombor aku =)

Sekian, Terima Kasih
WASSALAM....

Kegembiran Di Sebalik Kesedihan


.


Assalmualaikum semua, disini ada tiga cerita aku nak cerita dan tajuk di atas melambangkannya.

Pertama: Alkisah seorang kawan aku ni, dia ni jadi ketua dalam projek. So aku pendek kan cerita, satu hari dia ni tak sihat so pergilah jumpa Doktor. Disebabkan ketidaksihatan dia, kawan aku ni ditimpa eksiden. Satu malam ditahan dalam wad, aku terkejut jugak masa tu sebab bangun dari tidur je ada satu massage. Sekarang syukur Alhamdulillah dia dah semakin sembuh. Orang yang tahu dia eksiden pon tak ramai, hanya berapa orang sahaja. Aku antara orang yang tahu lah, sekarang ni kawan aku tengah rehat kat rumah.
p/s: hati-hati masa bawak motor =)

Kedua: Alkisah seorang lagi kawan aku, ayah dia sekarang tengah sakit jantung dan paru-paru. Aku tau cerita ni pon dari FB dia. Kesian aku tengok kawan aku ni, nasib baik kolej dia tak jauh dengan rumah dia. Hari tu aku call dia, dengar suara dia pon aku dah tau yang dia ni memang tengah ada masalah. Kepada yang berkenan, aku doa kan semoga ayah kau sembuh..amin
p/s: aku boleh tolong kau bila kau susah, itu lah kawan :)

Ketiga: Alkisah tengah-tengah main FB, tiba-tiba ada member lama comment kat gambar kawan aku. So aku gurau-gurau lah dengan dia, tapi apa punya pasal dia marah-marah aku tiba-tiba. Aku pon tak tau kenapa. Kepada yang berkenan, maaf lah sebab buat kau marah.
p/s: aku tak boleh bergurau dengan orang yang marah aku =/

Kisah dia pendek je, tapi sebenarnya dalam. Disebalik kita gembira, kawan-kawan kita akan ada merasai kesedihan. Mungkin kita tak nampak kesedihan yang kawan kita rasai tapi kesedihan itu ada ubatnya jika kita mengembirakan hati kawan kita. InsyaALLAH, aku akan buat kawan-kawan aku gembira =)

Kehidupan Di Sini :-)


.








Beginilah kehidupan di satu tempat yang baru, majoriti dalam gambar ini ada Zul dak JB, Saiful dak Penang, Zein dak Selangor, Fendi dak Perak dan Quyom dak Kl. Muka aku adalah muka yang biasa ada dekat V4, yelah budak yang tak balik rumah hujung minggu almaklum rumah jauh.

Secara majoritinya, kehidupan kat sini okey lah dan masih tiada apa yang nak dirisaukan. Rasa rindu kat kulai itu tetap ada. Lagi-lagi rindu dekat mak abah,kekasih, adik-beradik, kawan-kawan sekolah menengah dan form six,cikgu-cikgu sekolah dan semua yang kenal aku.

Kepada kawan-kawan baru aku, tak lama lagi korang kenal lah aku ni macam mana orangnya. Bak kata pepatah, tak kenal maka tak tahu. So salam perkenalan kepada semua kawan-kawan DUB!!

p/s: nak lawan blog dengan wawan aka aci..hahahaha