Archive for Ogos 2011

Selamat Hari Raya Semua :)


.


Disebabkan nila setitik, rosak susu sebelanga =,=


.


Assalamualaikum w.b.t
kenapa masih berlaku benda maam ni eh? tak paham-paham lagi ke? cukup-cukup lah bawak perangai dulu..aku sebagai kawan kau terpaksa buat macam ini, bukan sebab apa aku dah penat nasihatkan kau. Tapi masalahnya kau yang tak makan saman, itu yang payah!

Dari awal lagi aku dah nasihatkan kau, sebenarnya dari dulu aku memang dah sakit hati dengan kau. Perangai lama janganlah bawak dekat tempat baru, tolong lah wei! jujur aku nak bagi tau dekat kau yang aku susah nak percaya dekat kau.

Banyak masalah dalam kalangan kita semua berpunca dari kau, baru aku sedar yang kau ni masalah utama dalam 6 sekawan.

Aku bukan tak tolong kau, dah banyak kali aku tolong. Tapi kau yang tak pernah tolong diri kau, aku bukan nak cari masalah kau tapi kau sendiri kena perbetulkan masalah kau sendiri. Kau kena ingat, masa ini lah kau kena perbetulkan segala yang salah sebab masa ini jelah kawan-kawan kau boleh tolong.

Jangan kata kawan makan kawan,
Jangan kata kawan lupa kawan,
Jangan kata kawan tak tegur kawan,
Tapi katakan diri tak dengar kata kawan.

Nasihat terakhir aku, kau berubahlah tak salah kalau kau yang mula dulu. Bila kau dah mintak maaf, terus lupuskan segala sikap-sikap lama kau dulu sebab sikap kaulah makan diri kau sendiri.

p/s: manusia sentiasa buat kesilapan, tapi kalau kesilapannya berulang, bukan dipanggil kesilapan tapi dipanggil $%!*&....


SiRabun Desgine


.





Ramadhan oh Ramadhan!


.


Ketemu lagi kita ye :) assalamualaikum w.b.t dah lama tak update blog ajansirabun ni, bukan apa assigment bertimbun. Pejam celik, pejam celik dah sampai dah kita dalam bulan yang penuh keberkatan iaitu bulan Ramadhan.

  • Al-kisah sebelum bulan Ramadhan
Aku mula mendaftar masuk bagi semester 2 pada 6 Julai dan Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar ketika proses pendaftaran.Pada hujung minggu itu pula aku telah pergi ke Politeknik Ungku Omar bagi mewakili PSAS dalam pertandingan sepak raga di samping itu juga, aku membuat persembahan tarian.

Sebelum datangnya bulan ramadhan, setiap hujung minggu aku mempunyai pelbagai aktiviti pengakap dan kelab tarian. Di sebabkan ini semua, markah quiz aku jatuh sikit sebab aku tak sempat nak membaca.

  • Al-kisah menarik masa puasa
Pada awal puasa memang badan agak letih, nanti pertengahan puasa okey lah semua. Pada minggu pertama puasa iaitu 5/8/2011 aku tinggal keseorangan di rumah disebabkan semua kawan serumahku pulang ke kampung untuk berbuka puasa dengan keluarga tersayang.

Agak sedihlah sebab buka seorangan, sahur seorangan inilah kali pertama aku sambut ramadhan berjauhan dengan keluarga tercinta. Yelah 'rumah kan dekat Johor', kadang-kadang teringat masakan mak macam mee goreng, roti jala dan lain-lain. Rasa macam nak balik johor je.

  • Al-kisah nak balik raya
Sebenarnya kawan seJohor aku ni takut tiket bas habis, yelah mana tau tak dapat balik beraya dekat halaman kampung. Tapi InsyaALLAH, tiket ada lagi wahai Mohamed Zulfadhli. Harap-harap perjalanan pulang aku ke Johor nanti akan selamat pergi dan pulang. Selmat Hari Raya ;-)